Kaland a Pál-völgyi-barlangban

Január végén a 2. és 4. évfolyam sportosztályainak néhány tanulójával túrázni indultunk a Budai-hegységbe. Úticélunk a Pál-völgyi-barlang volt. Már az utazást is élményként élték meg a gyerekek, ám az igazi csoda a föld alatt várt bennünket. A barlang 500 méteres túraútvonalán számos cseppkő különlegesség látható. Csak a fantáziánk szabott határt annak, hogy melyik képződményben véltünk felfedezni mesefigurákat, állatokat vagy éppen ősi kagylólenyomatokat. Néhány terem megközelítése kihívást jelentett, mert meredek létrák, magas lépcsőfokok vezettek le a keskeny és hosszú folyosókra. A kiváló akusztikájú teremben zenét hallgattunk, több helyen egészen közelről láttunk téli álmukat alvó denevéreket. Meglátogattuk a felszíni kiállítótermet, a szabadtéri játszótéren pedig egy jót játszottunk.

Mindenkinek ajánljuk, hogy csodálja meg Budapest egyik legszebb barlangját.

alt

Csingérné Nagy Judit

4. Szöszmötölő – Társasjátékok birodalmában

Ebben a rohanó világban sokan el is felejtjük, hogy milyen szuper leülni és úgy igazából odafigyelni a másikra, együtt izgulni, mosolyogni. Összehoztuk a szöszmötölős csapatunkat és a pedagógus kollégákkal egy fantasztikus délutánt töltöttünk együtt a gyerekekkel. Előkerültek a szekrények mélyéről a jó kis közösségformáló társasok.  Csocsó, bowling, Ki nevet a végén, Uno, Catan, Just dance, Bingó, sakk, Szín kép, Tetris és a többi.  Szánjunk a játékra több időt, figyeljünk egymásra egy kicsit másképp!